ABD Başkan Yardımcısı JD Vance, İsviçre’de İran ile yapılan müzakerelerin ardından yaptığı ilk açıklamada “Bugün ABD’ye dönüyoruz ama teknik müzakereler devam edecek” diye konuştu.

NE OLMUŞTU?

İranile ABD arasında Katar ve Pakistan arabuluculuğunda İsviçre’de gerçekleştirilen müzakerelerin ilk turu 21 Haziran’da tamamlandı.

Müzakerelerde, 14 maddelik mutabakat zaptının uygulanmasına ilişkin teknik detaylar ele alındı. Arabulucu ülkeler Katar ve Pakistan Dışişleri Bakanlıklarının yayımladığı ortak açıklamada, tarafların, imzalanan mutabakat zaptı doğrultusunda “arabuluculuk çabalarının siyasi yönlerini denetlemek üzere üst düzey bir komite kurulması konusunda anlaştıkları” bildirildi.

Tarafların nihai bir anlaşmaya 60 gün içinde ulaşılmasını hedefleyen bir yol haritası üzerinde uzlaştığı kaydedildi.

Öte yandanİranlı yetkililer, İsrail’in işgalini sürdürdüğü Lübnan’daki çatışmayı sonlandırmak için görüşmelerde ilerleme kaydedildiğini belirtti. Lübnan’da, ateşkesi izlemek için yeni bir mekanizma kurulacağı veİran’ın bu mekanizmaya temsilci göndereceği bilgisine yer verildi.

İranile ABD heyetlerinin teknik görüşmeleri sürdürmesi planlanıyor.

ABD-İran görüşmesinde kriz anı! Perde arkasında tansiyon düşmedi: Vance neye uğradığını şaşırdı
İngiltere Başbakanı Starmer istifa etti!

📰 Kaynak Haber

Bu haber milliyet.com.tr kaynaklı bilgilerden yararlanılarak özgün biçimde yeniden yazılmıştır.