Hizbullah lideri Naim Kasım, Washington’da imzalanan anlaşmaya yönelik ilk değerlendirmesini yaptı.

‘AŞAĞILAYICI VE YOK HÜKMÜNDE’

Lübnanlı yetkililerin bir başarı olarak gördükleri anlaşmayı “aşağılayıcı ve yok hükmünde” kabul ettiklerini söyleyen Kasım, anlaşmanın bir “yüz karası” ve “egemenlikten taviz vermek” anlamına geldiğini vurguladı.

‘PİYON HALİNE GETİRİYOR’

İsrail’in İran-ABD mutabakat zaptı uyarınca Lübnan’dan çekilmesini talep eden Kasım, İsrail’in çekilmesini Lübnan genelindeki direnişin silahsızlandırılmasına bağlamanın, tüm kırmızı çizgileri aşan ve Lübnan’ı düşman İsrail’in elinde bir piyon haline getiren çok tehlikeli bir öneri olduğunu belirtti.

Anlaşmanın yapıldığına dair açıklamaların ardından başkent Beyrut’ta, Hizbullah destekçilerince lastik yakılarak yolların kapatıldığı protestolar düzenlendi.

İsrail TV’sinde canlı yayında Türkiye itirafı! Stüdyo buz kesti: ‘Kudüs ve Mescid-i Aksa’yı ele geçirmeyi planlıyorlar’
Dünyanın en çok altın rezervine sahip 10 ülkesi belli oldu! Türkiye kaçıncı sırada?

📰 Kaynak Haber

Bu haber milliyet.com.tr kaynaklı bilgilerden yararlanılarak özgün biçimde yeniden yazılmıştır.